Infoleht
uuendatud 18.07.2025
TERE TULEMAST INDONEESIASSE!
Teie puhkus Indoneesias on suurepärane võimalus avastada saart, tutvuda kohalike traditsioonide ja kultuuriga, maitsta maailma kööke, teha unustamatuid oste ning seigelda looduses.
TEZ TOUR Eesti partner Indoneesias on Pegasus Indonesia Travel.
Kohapeal tekkivate küsimuste korral saate operatiivselt abi (vene või inglise keeles):
Pegasus Indonesia Travel 24/7 infotelefon: +62 813 3776 6531
Inglise ja vene keelt kõnelevad esindajad:
- Еlena Warren: +62 813 5333 3593
- Victoria Malikova: +62 813 3744 5300
- Marina Drevina: +62 877 5047 9407
- Enrico Manuhutu: +62 813 3848 7133
VIISA
Eesti kodanikud saavad kuni 30 päevaks turismi eesmärgil viisat taotleda piirilt või elektrooniliselt veebilehelt: https://evisa.imigrasi.go.id. Viisa hind on 500 000 IDRs s.o ~ 28–30 € (olenevalt vahetuskursist). Pass peab kehtima vähemalt kuus kuud riiki saabumise kuupäevast.
Loe täpsemalt riiki sisenemise tingimuste kohta.
Piiril on vaja esitada ka hotellibroneeringu kinnitus ja tagasilennu pilet.
TURISMIMAKS
Alates 14. veebruarist 2024 kehtib kõikidele turistidele (sh lastele), kes saabuvad Bali saarele, kohustuslik turismimaks 150 000 Indoneesia ruupiat (ca 9 eurot), mida saab maksta elektrooniliselt veebilehel https://lovebali.baliprov.go.id/home või kasutades selleks mobiilirakendust. Registreerumise (passinumber, nimi, e-posti aadress, saabumisaeg) ning maksmise järgselt saadetakse e-posti aadressile digitaalne kviitung ruutkoodiga, mis tuleb skaneerida kontrollpunktides. Turismimaksu saab maksata ka saabumisel Bali lennujaamas ja sadamas. Loe täpsemalt maksu kohta.
KOHUSTUSLIK TERVISEANKEET
Kõik saabujad peavad täitma terviseankeedi, et saada QR-kood piirikontrolliks. https://sshp.kemkes.go.id
LEND
Regulaarlend koos ümberistumisega vastavalt ostetud piletitele ja valitud lennufirmale.
NB! Enne lendu kontrollige kindlasti väljumisaega lennujaama kodulehelt https://www.tallinn-airport.ee/. Operatiivne teave on saadaval 24 tundi enne väljumist.
CHECK-IN
Tallinna lennujaamas palume kohal olla 2 tundi enne lennu väljumist, et aegsasti läbida kõik lennueelsed protseduurid. Registreerimine suletakse 45 minutit enne väljalendu.
Tallinna lennujaamast TEZ TOUR Eesti esindaja reisijaid lennule ei saada. Väljuvate lendude tabloolt tuleb ise vaadata lennu numbri järgi registreerimislaud ning lennule registreerimine käib iseseisvalt passi alusel.
PAGAS
Registreeritava pagasi piirmäär on määratud vastavalt ostetud lennupiletite reeglitele ning on reeglina märgitud lennupiletile. Vajadusel küsige infot oma reisikonsultandilt. Juhul kui pagasi hulk on lubatust suurem, tuleb tasuda lisakilode eest lennujaama check-in kassas.
Kõik terariistad (küünekäärid, taskunoad jms.) tuleb pakkida äraantavasse pagasisse. Käsipagasist võetakse need ära. Lennukisalongi saab kaasa võtta vaid piiratud koguses vedelikke (ka kreemid ja šampoonid), mis ei tohi olla suuremates kui 100 ml purkides või pudelites, pakituna omakorda 1 liitrises suletavas kilekotis (saab osta lennujaamast).
NB! Tulemasinad, akupangad, elektroonilised sigaretid ja nende lisaakud tuleb pakkida käsipagasisse. Registreeritava pagasi reeglid
Pagasi kättesaamisel sihtkohas kontrollige koheselt pagasi seisukord ning vajadusel tehke kohe lennujaamast väljumata akt pagasi kahjustuse kohta. Pagasiga seotud kahjude korvamiseks on soovitav teha pagasikindlustus.
SAABUMINE INDONEESIASSE
Bali saarele saabumisel tuleb läbida passikontroll ja tolliformaalsused, mille jaoks tuleb täita deklaratsioon veebis https://ecd.beacukai.go.id. Seejärel liigute väljumisalale, kus teid ootab esindaja sildiga. Probleemide korral saatke oma nimi (ladina tähtedega) ja foto oma asukohast telefonile +62 817 473 5432, et teid oleks lihtsam leida. Jakartasse saabudes on protseduurid samad, kohaliku esindaja number on +62 812 1042 544.
Kui teil on tellitud transfeer, antakse teile saabumisel tervitusümbrik, kus on kirjas kõik teie transfeeride ajad ja kontaktisik. Lennujaamatransfeer toimub vastavalt hotelli asukohale 3–4 tundi enne lennu väljumist.
ERIVAJADUSTEGA REISIJA
Enne reisi broneerimist tuleb reisikorraldajat teavitada puuetega ja piiratud liikumisvõimega reisijast, kelle reisimine on raskendatud põhjustatuna füüsilisest puudest, vaimsest puudest või kõrvalekaldest või mingist muust east tingitud tervislikust eriseisundist ja kelle tervislik seisund vajab lennufirma ja reisikorraldaja erilist tähelepanu. Samuti tuleb reisikorraldajale võimalikult varakult ette teatada erivajadusega reisija abivahendite (ratastool vms.) reisile kaasavõtmise vajadusest (hiljemalt 5 päeva enne reisi). Reisija puudest või erivajadustest lähtuvalt tehakse kliendile individuaalne reisipakkumine, kuna erivajadusega reisija vajadused võivad erineda tavatingimustel pakettreisis sisalduvatest teenustest.
HOTELL
Saabumisel hotelli tuleb sisse registreerimine teha iseseisvalt, reisidokumendi ja voucheri alusel. Vastavalt rahvusvahelistele hotellireeglitele saab hotellitoad saabumise päeval alates kella 14:00-15:00st. Lahkumispäeval tuleb hotellitoad loovutada kell 12:00, olenemata tagasilennu ajast. Peale tubade loovutust saab pagasi paigutada pagasihoidlasse ning aega edasi veeta hotelli territooriumil kuni transfeerini. Olenevalt hotellist võib toitlustus samuti lõppeda ärasõidu päeval kell 12:00. Kliendid, kes soovivad tuba pikendada kuni ärasõiduni ehk late check-out´i, tuleb see ise kohapeal hotelliga kokku leppida. Kui hotellil on võimalik tuba pikendada, siis antud teenus on tasuline ja maksmine toimub kohapeal vastavalt hotelli hinnakirjale.
Juhime tähelepanu, et hotellikirjeldustes esitatud teave on tõene koostamise hetkel, samas tuleb arvestada, et hotellidel on õigus igal ajal pakutavaid teenuseid hooaja keskel TEZ TOUR-ile ette teatamata muuta või teenuste kättesaadavust ajutiselt piirata.
EKSKURSIOONID
Infot ekskursioonide ning muude väljasõitude kohta saate soovi korral infotunnis. Ekskursioonid on vene või inglise keelsed. Müük toimub infotunni ajal.
KASULIKUD NÕUANDED
- Soovitame osta kohalik SIM-kaart, näiteks Simpati (Telkomsel), millel on olemas ka mobiilne internet. Kohaliku SIM-kaardi kasutamiseks tuleb oma telefon registreerida veebis https://www.beacukai.go.id/register-imei.html.
- Hoidke raha ja väärisesemed toas olevas seifis või hotelli retseptsioonis
- Päikese käes viibides kasutage kindlasti tugeva kaitsefaktoriga päikesekreemi ja kandke seda uuesti peale ujumist.
- Ärge jooge kraanivett ega isegi keedetud kraanivett. Kasutage ainult pudelivett, näiteks Aqua. Peske korralikult käsi ning puu- ja köögivilju.
- Väljaspool hotelli kasutage sääsetõrjevahendit.
- Ärge astuge tänavatel või põrandatel olevatele ohverduskorvidele.
- Ujuge ainult ametlikes randades.
- Templite külastamisel kandke tagasihoidlikku ja katvat riietust.
- Indoneesiasse sisenemisel vaktsineerimiskohustust pole. Kui plaanite külastada arenenud turismipiirkondadest kaugemaid paiku, võib soovitada vaktsineerimist hepatiidi A ja B, tüüfuse, teetanuse, marutõve, entsefaliidi jms vastu.
- Külastajate seas on Indoneesias kõige levinum terviseprobleem seedetrakti häired. Jooge ainult pudelivett ja vältige tundmatut toitu. Kui teil hakkab kõhulahtisus, hoiduge vürtsikast ja rasvasest toidust, alkoholist, kohvist, piimast ja viljadest. Tarbige noore kookose vett, röstsaiu, riisi, banaane ja nuudleid. Vältige vedelikupuudust – jooge nii palju kui võimalik.
TOLLIINFO
Keelatud on riiki tuua:
- Kaubad väärtusega üle 500 USD
- Üle 200 sigareti / 25 sigarit / 100 g tubakat
- Üle 1 l alkoholi
- Loomad, taimed, kala, liha
- Relvad, narkootikumid, pornograafia
- Videod, filmid (võidakse tsenseerida)
- Raha üle 100 miljoni IDR tuleb deklareerida (~6000 €)
RAHA
Riigi rahvusvaluuta on Indoneesia ruupia. Kõige mugavam ja soodsam viis kohapeal raha vahetamiseks on litsentseeritud valuutavahetuspunktides (authorized money changer), näiteks „Central Kuta“ vahetuspunktides, mida leidub peaaegu kõigis Bali turismipiirkondades. Hotellides ja pankades on vahetuskurss oluliselt ebasoodsam. Samuti pakutakse väiksemat vahetuskurssi alla 50–100-dollarilistele rahatähtedele. Enamik valuutavahetuspunkte ei aktsepteeri enne 1999. aastat trükitud USA dollareid. Kui soovite kasutada dollareid Indoneesias maksete tegemiseks või hädaolukorras, veenduge, et teil oleksid uued, puhtad ja terved rahatähed.
Kui vahetate kogemata liiga palju raha, on võimalik ruupiad uuesti vahetada dollariteks või eurodeks Ngurah Rai rahvusvahelise lennujaama valuutavahetuspunktis. Ruupia kurss dollari suhtes muutub sageli, täpse info saamiseks soovitame enne reisi pöörduda oma reisibüroo poole.
Enamikus hotellides ja suurtes kaubanduskeskustes aktsepteeritakse krediitkaarte. Igapäevaste ostude, taksosõitude ja muu eest tasumiseks on siiski soovitatav omada sularaha ruupiates, sest välisvaluutas maksmine ei ole lubatud.
REISIKINDLUSTUS, ARSTIABI
Indoneesias Eesti Tervisekassa ei kehti. Sellest tulenevalt on kindlasti vaja vormistada reisi tervisekindlustus. Lisaks tervisekindlustusele on rangelt soovituslik valida ka kindlustuse lisakaitsed, mis on seotud õnnetusjuhtumite, pagasi kadumise, varguse või rikkumisega seotud juhtumite kui ka reisitõrke korral, kuna kõikide pakettreiside muutmine ja tühistamine on alati seotud kulutustega.
Kindlustusjuhtumi korral tuleb võtta ühendust kindlustusfirmaga kindlustuspoliisil märgitud telefoninumbrite kaudu.
Külastajate seas on Indoneesias kõige levinum terviseprobleem seedetrakti häired. Jooge ainult pudelivett ja vältige tundmatut toitu. Kui teil hakkab kõhulahtisus, hoiduge vürtsikast ja rasvasest toidust, alkoholist, kohvist, piimast ja viljadest. Tarbige noore kookose vett, röstsaiu, riisi, banaane ja nuudleid. Vältige vedelikupuudust – jooge nii palju kui võimalik.
OLULINE TEAVE
Põhjalikuma informatsiooni ning selgitused pakettreisi hinnas sisalduvate teenuste kohta leiate alajaotusest TEZ TOUR pakettreiside üldinfo ja terminite selgitused.
SOOVIME TEILE TOREDAT PUHKUST!
TEIE REISIKORRALDAJA TEZ TOUR EESTI!